Allemaal Digitaal

Vergroot uw digitale wereld

De digitale wereld maakt uw leven leuker en gemakkelijker. Met een smartphone, tablet of computer met internet blijft u zelfstandig, betrokken bij de maatschappij en houdt u contact met uw familie.

U kon er bijna niet omheen. De campagneslogan ‘Allemaal Digitaal’ was de afgelopen maanden door Den Haag en omstreken uitgebreid te zien en te horen. Met onder andere posters en informatiebrochures, reclame op ov-bussen, voorlichtingsbijeenkomsten en pop-upstores in bibliotheken werden 60-plussers in Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk aangespoord om de digitale wereld te ontdekken.

Initiatiefnemer gemeente Den Haag en twintig belangrijke organisaties, zoals bibliotheken, Voorall, Florence, Xtra en Seniorenweb sloten aan bij de campagne ‘Allemaal Digitaal’. Door de krachten te bundelen bereikte de campagne niet alleen veel mensen op locatie, maar ook thuis. allemaal digitaal

Allemaal Digitaal

Uw digitale wereld groter

Bent u nog niet online en bent u benieuwd op welke manieren u gebruik kunt maken van de digitale wereld? Denk dan bij voorbeeld aan:

• Vermaak en ontspanning | muziek luisteren, puzzelen en andere spelletjes spelen, foto’s en films bekijken, digitaal boeken lezen (met aan te passen lettergrootte)

• Aanvragen voorzieningen | digitaal voorzieningen aanvragen van bijvoorbeeld de gemeente Den Haag

• Telebankieren | al uw bankzaken kunt u nu digitaal regelen, geen overschrijfkaarten meer nodig

• Contact | telefoneren of videocontact met familie (ook in het buitenland) en verzorgers, ontmoeten van mensen online en daarna eventueel ook afspreken

• Nieuws | lees de krant of bekijk het nieuws online

• Sociale media | blijf met bijvoorbeeld Facebook op de hoogte en in contact met uw omgeving en de maatschappij

• Gezondheid | zorg-apps voor bijvoorbeeld het meten van uw bloeddruk, uw medisch dossier, een herhaalrecept voor medicijnen of de planning van de thuiszorg

• Informatie | zoek informatie en tips via internet of plan uw reis met het openbaar vervoer vanuit huis

• Gemak | bediening van apparaten in huis, boodschappen bestellen of online winkelen

• Ooievaarspas | ontdek de mogelijkheden van uw Ooievaarspas en leuke activiteiten via de website

Cursusaanbod

Er is een groeiend cursusaanbod, waarmee u met een tablet leert werken en alle voordelen van de digitale wereld leert kennen. Om te zien waar er bij u in de buurt een tabletcursus wordt gegeven kunt u klikken op deze link.

Ook voor blinde- en slechtziende ouderen is er een passend aanbod. Voor meer informatie klik op deze link.

Korting op een tablet

Speciaal voor ‘Allemaal Digitaal’ heeft een van onze cursusaanbieders, Stichting Bop, een aanbod voor een tablet met servicepakket. Deze tablet kunt u aanschaffen als u zich aanmeldt voor de tabletcursus. Heeft u een geldige Ooievaarspas? Dan krijgt u € 50,- korting. Meer lezen over dit aanbod? Klik dan op deze link.

Informatie

Als u na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen heeft dan kunt u bellen met een medewerker van de Haeghegroep op telefoonnummer 070-353 3210.

19 February 2016

Creatief, Projecten