SOLIDWATER
De VN stelt dat, door toedoen van de mens, het tempo waarop de woestijn oprukt 30 to 35 keer hoger ligt dan ooit tevoren in onze geschiedenis. Meer dan 1,5 miljard mensen wereldwijd hebben direct te maken met de gevolgen van woestijnvorming: honger, armoede en oorlog. Wij als Legacy Root willen de natuurlijke balans herstellen met SolidWater. Met ieder product dat we verkopen willen we consumenten actief betrekken bij het oplossen van dit probleem door ons one for one programma. Voor elk pakje SolidWater dat we verkopen, wordt namelijk dezelfde hoeveelheid ingezet in droge gebieden. Met elke aankoop wordt de wereld dus letterlijk wat groener. En zo stellen we samen een groene toekomst veilig. Legacy Root LLP is opgericht op 10 juni 2016. Haar hoofdkantoor is in Den Haag. Het bedrijf is opgericht voor het verder ontwikkelen en op de markt brengen van SolidWater, een biologisch afbreekbaar polymeer dat planten sneller doet groeien, met minder water. Daarnaast verbetert het de vochtigheid en porositeit van de bodem, en wordt het ontkiemingsratio van zaden verhoogd. Met de juiste infrastructuur, is het met SolidWater dan ook mogelijk om ook in droge gebieden gewassen te cultiveren. Daarnaast maken de polymeren het makkelijk voor iedereen om zelf planten te kweken. Legacy Root is opgericht door Adnan Al-Alim en Sebastiaan Lumanauw, die samen met Omar Breeveld het bedrijf runnen. De uitvinder van het product is Ibrahim Al-Alim, vader van Adnan, om de problematiek omtrent verwoestijning op te lossen. Hoewel Ibrahim het middel heeft ontwikkeld en geperfectioneerd, is er nog steeds ruimte voor verbetering. Ook is verwoestijning nog steeds een dreiging in opmars. Daarom heten wij Legacy Root. Wij als nieuwe generatie, zijn namelijk degenen die de groene nalatenschap voortzetten. Wij hebben middelen nodig die ons in staat stellen de kwaliteit en het schaalvoordeel van ons product te verbeteren. En we hebben het inzicht nodig om dit om een zo kost-efficiënte en economische manier te doen. Verder willen wij hulp bij met de marketing van ons product. Hierbij denken wij aan doelgericht advies op het gebied van branding (offline zowel als online), het gebruik van social media en het bereiken van een zo groot mogelijke doelgroep. Tot slot willen wij hulp op het gebied van bedrijfsvoering: denk hierbij aan tips bij het samenstellen van een ervaren advisory board bestaande uit: financieel adviseurs, scheikundigen en operationele experts. Solidwater richt zich initieel op de consumentenmarkt, om een oplossing te bieden voor de problem die komen kijken bij het tuinieren binnen een huiselijke setting. Met name het op tijd en voldoende water geven is voor veel mensen een uitdaging. Wij richten ons specifiek op young urban professionals en huiseigenaren in welgestelde wijken, wij zien deze groepen als onze early adopters. Momenteel verkopen we al via onze online webshop en doen we onderzoek naar andere mogelijke platforms. Voor het overgrote deel zullen we onze marketing uitvoeren doormiddel van online campagnes en door partnerships aan te gaan met leveranciers binnen onze sector, die ons product kunnen complementeren. Tevens zullen wij Solid Water promoten doormiddel gerichte reclames en word-of-mouth. Wanneer we eenmaal op het punt zijn dat we een zekere hoeveelheid merkloyaliteit en bekendheid hebben vergaard binnen ons marktsegment, willen we tevens inzetten voor de zakelijke markt. Ook daar verwachten wij dat SolidWater veel toegevoegde waarde kan bieden. We verwachten onze productie te verhogen in de eerste helft van oktober 2016.